FFC:s nye organisationssekreterare
Pertti T. Hyvönen påminner om att kampanjen Hör hit! inte handlar bara om enskilda
evenemang, utan är ett fortlöpande arbete för att främja medlemsorganiseringen.
De unga är givetvis en viktig målgrupp, och därför är kontakterna till
läroinrättningarna och deltagande i utbildningsmässor motiverade. I framtiden måste vi
ändå mera målmedvetet skapa kontakter också till arbetsplatserna, säger Hyvönen.
Slagord till ungdomen
Flera av kampanjevenemangen arrangeras i skolor. I yrkesskolor på olika håll i finska
Finland arrangeras utbildningsevenemang och informationer. Kampanjen är väl framme
också på den årliga Next Step-mässan i Helsingfors, som inleds den 23 januari. Ett led
i kampanjen är Tarjarock på Tavastia-klub i Helsingfors på Runebergsdagen.
Värvningskampanjen flimrar också förbi på teveskärmen. Veckorna fyra och fem går
slagorden från fjolårskampanjen Välkommen till verkligheten i repris. Det blir också
utomhusreklam på busshållplatser i de större städerna och på en del mindre orter kör
bussarna omkring med ljusreklamer. En del av de populära postkortsmotiven har översatts
till svenska och av den finska varianten har en ny stor upplaga tryckts upp.