. vane.jpg (302 bytes)
ffc-nytt-pal.jpg (4434 bytes)

Synlig kampanj

pune.gif (67 bytes)  FFC:s och förbundens medlemskampanj Hör hit! fortsätter med oförminskad styrka under våren. På olika håll i landet arrangeras evenemang som tar fram fördelarna med att höra till ett fackförbund. Målgrupp är i synnerhet de unga som nyss har trätt in i arbetslivet.

FFC:s nye organisationssekreterare Pertti T. Hyvönen påminner om att kampanjen Hör hit! inte handlar bara om enskilda evenemang, utan är ett fortlöpande arbete för att främja medlemsorganiseringen.

– De unga är givetvis en viktig målgrupp, och därför är kontakterna till läroinrättningarna och deltagande i utbildningsmässor motiverade. I framtiden måste vi ändå mera målmedvetet skapa kontakter också till arbetsplatserna, säger Hyvönen.

Slagord till ungdomen

Flera av kampanjevenemangen arrangeras i skolor. I yrkesskolor på olika håll i finska Finland arrangeras utbildningsevenemang och informationer. Kampanjen är väl framme också på den årliga Next Step-mässan i Helsingfors, som inleds den 23 januari. Ett led i kampanjen är Tarjarock på Tavastia-klub i Helsingfors på Runebergsdagen.

Värvningskampanjen flimrar också förbi på teveskärmen. Veckorna fyra och fem går slagorden från fjolårskampanjen Välkommen till verkligheten i repris. Det blir också utomhusreklam på busshållplatser i de större städerna och på en del mindre orter kör bussarna omkring med ljusreklamer. En del av de populära postkortsmotiven har översatts till svenska och av den finska varianten har en ny stor upplaga tryckts upp.

Pirjo Pajunen
Översättning: ASTRID NIKULA

Löntagaren FFC-Nytt 18.1.2002

hava500.jpg (350 bytes)

lt-ylos.jpg (843 bytes)

marne.gif (45 bytes)